Vredesdienst in Lutherse Kerk

Gepubliceerd op 20 september 2021 om 11:49

De Vredesweek 2021 wordt op zondag 26 september afgesloten met een interkerkelijke viering voor bezoekers van alle kerken in Kampen en - uiteraard - iedereen, die niet bij een kerk is aangesloten. Het thema van de Vredesweek is: ‘Inclusief samenleven’.

Iedereen kent wel het gevoel er even niet bij te horen en te worden uitgesloten. Nog steeds zijn er mensen, die vanwege hun afkomst worden afgewezen voor een baan, ervaren kinderen uitsluiting op school vanwege hun sociale status en zijn er vluchtelingen, die - ondanks hun professionele vaardigheden en Nederlandse nationaliteit – nog steeds ‘de vluchteling’ blijven. Veel mensen die een beroep doen op de Voedselbank, ervaren een gebrek aan perspectief. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van uitsluiting, die onze samenleving onder druk zetten.

Als Kamper kerken zetten we ons – naast het delen van het Evangelie - samen in voor vrijheid, waarheid en recht zodat alle mensen in liefde kunnen samenleven. Het thema nodigt uit om grenzen op te zoeken en te onderzoeken. Dan wacht vaak een wereld aan ontmoetingen en mogelijkheden. Zeker met het oog op de situatie in Afghanistan en de nieuwe vluchtelingenstromen, wordt – ook in Kampen – weer een beroep gedaan op onze gastvrijheid en naastenliefde.

De Vredesdienst is een initiatief van de Beraadsgroep van Kerken (14 Kamper kerken) en begint om 19.00 uur in in de Lutherse Kerk aan de Burgwal 85. Voorgangers zijn Rinus van Warven (Lutherse Kerk), Kasper Jager (Open Hof) en Jeroen Kanis (SOZO).

Informatie: www.kerkeninkampen.nl

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.