Kamper Hulpactie Oekraïne

Gepubliceerd op 12 januari 2023 om 00:39

De werkgroep Noodhulp Oekraïne van de Protestantse Gemeente Kampen biedt in het nieuwe jaar weer hulp aan de zwaar getroffen inwoners van Oekraïne. Zij heeft een transport wat begin februari vertrekt “geadopteerd”. Dat betekent dat ze gaan proberen de transportkosten (€ 3.500,--) te betalen én een groot deel van de lading aan te leveren. Dat wil ze niet alleen vanuit de PG Kampen doen: ook andere kerkgenootschappen in Kampen is gevraagd om mee te doen. De actie wordt in de gehele gemeente Kampen zoveel mogelijk bekendgemaakt. Alle inwoners kunnen meedoen.

Levensmiddelen

Hieronder staat een lijst met levensmiddelen en andere zaken die het hardst nodig zijn in Oekraïne. De bedoeling is dat er 600 volle dozen meegaan met het transport. De dozen zijn er al, nu de inhoud nog!

Van 16 tot en met 27 januari is Open Hof ‘s maandagsmorgens geopend tussen 10.00 en 12.00 uur en dinsdag t/m vrijdag tussen 18.00 en 20.00 uur. U kunt dan zaken die op deze lijst staan inleveren in de barruimte, ingang Brederodestraat. Op zondag 15, 22 en 29 januari kunt u levensmiddelen inleveren in de kerk. Ook een financiële bijdrage is welkom. Voor €50 sponsort U een volle doos, maar minder is natuurlijk ook welkom!

Sponsordiner

Ook is er een sponsordiner op vrijdag 27 januari in Open Hof. Tussen 17.30 en 19.30 staan een warm buffet, toetje en koffie/thee klaar en kunt u aanschuiven. Kosten inclusief een drankje: € 20,00 per persoon, kinderen tot 12 jaar € 12,00. Een extra drankje kost € 2,00. Graag opgave vooraf bij Jonnie Bosch: jonniebosch@home.nl of 06 51 33 92 77.

Contact

Voor nadere informatie en/of suggesties neemt u contact op (liefst via e-mail of WhatsApp) met Jelle Sijbesma: oekraïne@pgkampen.nl  of 06 437 511 03.

Toiletbenodigdheden:

Zeep

Shampoo

Tandpasta/tandenborstel

Deo

Pleisters

Paracetamol/ibuprofen/zetpillen

Maandverband/tampons

Luiers

Toiletpapier

Praktisch:

Lucifers