Fakkeltocht voor Eenheid

Gepubliceerd op 11 oktober 2021 om 12:09

‘๐˜“๐˜ข๐˜ข๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ญ๐˜ข๐˜ฎ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฃ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ’, zijn de woorden van een bekend lied, waarmee de deelnemers aan de Fakkeltocht voor Eenheid zaterdagavond 9 oktober van start gingen op het ‘Unieplein’. Doel van de door Kerken in Kampen georganiseerde fakkeltocht was een gebed voor eenheid van kerken en inwoners tijdens het door de gemeente Kampen georganiseerde Ontmoetingsfestival ‘Kampen All Inclusive’.

๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฏ๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ป

Met het vuur als zichtbaar symbool van licht en warmte in deze – nog altijd – moeilijke tijden, laten de deelnemers zien, dat zij zich verbonden voelen met alle Kampenaren. Ook tonen zij hiermee, de opdracht van Jezus - om hun licht zichtbaar in de wereld te laten schijnen - in praktijk te willen brengen. Op het zevenkerkenpunt op de Broederbrug hield de stoet even stil om de kerken en inwoners van Kampen te zegenen en ervaringen te delen.

๐—ญ๐—ฒ๐—ด๐—ฒ๐—ป

De fakkeldragers uit verschillende kerken voelden zich direct verbonden met elkaar en deelden de positieve reacties van voorbijgangers met elkaar. Zij zien alweer uit naar een volgende fakkeltocht. Kerken in Kampen wenst alle inwoners van Kampen Gods licht en zegen toe.

Informatie: www.kerkeninkampen.nl.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.