Voorgangersontbijt 'Help Oekraïense vluchteling'

Gepubliceerd op 16 maart 2022 om 10:49

We kijken terug op een inspirerend Voorgangersontbijt met het thema 'Hulp aan Oekraïense vluchtelingen' van afgelopen dinsdag in het Stadhuis.

We zijn dankbaar, dat burgemeester Sander de Rouwe ons met zijn wethouders en ambtenaren gastvrij heeft ontvangen. Hij vertelde ons over de rol van de gemeente en de initiatieven, die al plaatsvinden of worden ontwikkeld wat betreft opvang en hulpverlening aan Oekraïense oorlogsvluchtelingen. Ook hebben we gehoord hoe sommige kerken al actief zijn en anderen interesse hebben om iets op te starten of samen te werken. Weer andere weten nog niet wat ze kunnen betekenen, maar volgen de ontwikkelingen met interesse.

Bemoedigend om te horen wat nu al gebeurt in de opvang van Oekraïners. Zoals de bijzondere samenwerking van de Thomas a Kempis-parochie en De Hoeksteen, die in een voormalige pastorie vluchtelingen onderdak bieden. Veel andere kerken komen in actie door hun zalen en mankracht aan te bieden en samen te werken. Volgens de burgemeester is Kampen een van de meest actieve gemeenten wat betreft opvang van de oorlogsvluchtelingen. Hartverwarmend om alle initiatieven te horen. Samen sterk! We hebben direct het nieuwe meubilair van de raadzaal als een van de eersten in gebruik genomen. Het zit en functioneert prima! Nu weer over tot actie...

Neem ook gerust contact met ons op voor vragen. Ook als u zich wilt aansluiten bij de Beraadsgroep/Kerken in (gemeente) Kampen voor ons reguliere overleg, bent u van harte welkom. Laat het ons weten via e-mail of telefoon. Op onze website vindt u meer informatie over onze leden en doelstelling: www.kerkeninkampen.nl

Wat een bemoediging om samen onze krachten te bundelen!